Queenstown

20 januari 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Na een lange dag in de bus kwam ik aan in Franz Josef, waar ik een nachtje zou blijven voordat ik naar adrenaline-stad Queenstown zou gaan. Eindelijk angekomen in Franz Josef heb ik met een Australisch stel een aardig rondje gelopen richting de glaciers en na even de benen gestrekt te hebben gingen we naar de Hot Pools. Dit waren helaas maar drie baden, maar wel heerlijk om even in de stromende regen in te zitten.

Op de 18e vertrok ik naar Queenstown. Opnieuw met de Intercity-bus. Best een chille manier van reizen. De chauffeur legt af en toe uit wat we te zien krijgen en de stops worden op interessante plekken gepland. In Queenstown aangekomen ging op zoek naar dingen om de volgende dag te kunnen doen. Via kortingssite BookMe kwam ik uiteindelijk terecht bij een goedkope Paraglide-sessie en een cruise over het 82 kilometer lange meer van Queenstown.

Lake Wakatipubootboot2boot3

Helaas was het de volgende opnieuw regenachtig. Het paragliden 'moest' gewoon doorgaan, ondanks de dichte mist. Het was heerlijk, maar helaas kon ik lang niet alles zien wat je normaal gesproken wel te zien krijgt. Tijdens de cruise ,s middags trok het gelukkig wel een beetje open.

's Avonds meet ik Sanne en haar reisgenootjes uit de Stray-bus weer in het hostel. Sanne en Marcella zijn bijna jarig, dus gaan we een avondje uit. Met vier uurtjes slaap op zak stap ik de volgende ochtend vroeg in de bus naar Christchurch om verder te slapen. We hebben een lunchbreak bij Lake Tekapo, het mooiste meer dat ik ooit heb gezien: het water is ongekend helder en nog lichter dat de Caribische zee, vanwege het ijswater van de gletsjers. De besneeuwde bergtoppen op de achtergrond maken het plaatje compleet. Helaas doen de foto's echt geen recht aan wat je ziet.

boot4uittekapotekapo2

Een overnachting in Christchurch is nodig om de volgende dag vroeg door te kunnen richting Picton en de ferry terug naar het Noordereiland te pakken. Daar overnacht ik samen met Lotje een nacht in Wellington, voordat we naar Taupo gaan om onder meer de Tongariro-crossing te doen.