Nelson & Westport

16 januari 2015 - Westport, Nieuw-Zeeland

Vanuit Picton ging ik door langs de westkust richting Nelson. Aangekomen in Nelson begon ik aan een steile loop naar het absolute middenpunt van Nieuw-Zeeland.

midpuntmiddelpunt NZPunakaikipad punakaiki

De dag daarna verruilde ik Picton voor Westport. Ik kwam al vroeg aan in Westport en daar liep ik opnieuw Sanne tegen het lijf, die met anderen uit de Stray-bus ook in het YHA-hostel verbleef. Ik ging met een Franse jongen die ik in Wellington in het hostel had ontmoet met een busje naar het strand van Westport voor mijn eerste surfsessie sinds eind oktober. Bij zonsondergang waren de golven hier opvallend onstuimig. Ik was uiteraard niet tevreden over mijn surfskills, maar het was wel weer heerlijk om te doen. Terug in Westport hadden ze een pannenkoek voor me overgehouden en daarna maakte ik me eigen eten klaar, voordat ik in een diepe slaap viel.

koud surfSurfstrand sunsetsurfin westportbord

De volgende morgen stond ik op met inmense spierpijn. Ik werd er zelfs wakker van. Samen met de Franse jongen pakte we een mountainbike en besloten we naar Seal Bay te fietsen, maar na tien minuten begon het hevig te regenen en zijn we omgekeerd. Het bleef de hele dag regenen en daarom hebben we vijf films op rij gekeken. De volgende morgen was het tijd om door te gaan naar Franz Josef.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl