Wellington & Picton

13 januari 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vanuit Rotorua pakte ik de lange bus naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland waar je op de ferry stapt naar het Zuidereiland. In Wellington sliep ik twee nachten. Op mijn enige volle dag ging ik naar het Museum of New Zealand: Te Papa Tongarewa. Alle Maori-gerelateerde dingen vond ik interessant, verder was het niet zo boeiend. 's Avonds meette ik met Sanne, na Ronit de tweede Hilversumse die ik in Nieuw-Zeeland zie.

pic havenpicton blauwe villaISAW0552ISAW0550

De volgende morgen pakte ik de boot naar Picton. Een boottripje van 3,5 uur, maar zeker niet vervelend. Het weer was mooi en het uitzicht werd steeds beter naarmate we dichter bij het Zuidereiland kwamen. De boot was heel luxe. Aangekomen in Picton zat ik in het leukste hostel tot nu toe: een grote blauwe villa met meerdere kleinere cottages en een grote binnentuin met jacuzzi. De enige reden dat ik een nachtje in Picton bleef was dat de boot daar aan komt, maar het bleek heel leuk te zijn.