Pai Part 1: Mae Hong Son

9 september 2014 - Ban Khlong, Thailand

Pai is een reizigersdorpje in de bergen met een echt hippiecultuurtje. Bij aankomst worden Tahil en ik gedropt bij een loketje waar iemand van het resort 'Pairadise' mij over haalt een huisje te boeken. Bij aankomst in het resort blijk het een top huisje met een mooi buitenzwembad. Alak, de man die mij overhaalde, raadt mij aan de tocht naar Mae Hong Son te maken. Dit stadje ligt aan de grens met Myanmar. Alak moet toch die kant op en voor vierhonderd Baht (10 euro) brengt hij mij heen en weer. Niet met de auto, maar op een scooter met zijspan. De zijspan was echter niet voor mij: mijn tas moest deze delen met Alaks' hondje Lady en ik sprong achterop. Ruim duizend bochten en een verloren slipper later komen we aan in Mae Hong Son; een prachtig stadje met goudglimmende Myanmarse tempels, gelegen in een vallei. Met Alak samen ga ik de Lot Cave in.

Wanneer we weer naar buiten komen lopen we tegen een groepje Longnecks aan: vrouwen met meer dan tien ringen om hun nek. Bij de scooter wacht Lady nog steeds op ons. Terug in Pai geef ik Alak 200 extra Baht omdat ik het zo vet vond. Na een goede pizza en skype met mijn ouders zoek ik mijn bed op. Ik spreek met Michael af de volgende dag te meeten.

Pai rivierPai bordjePairadise

Van reisblog naar fotoboek