Chiang Mai

8 september 2014 - Chiang Mai, Thailand

Na een prima nachtrust in de trein komen Michael en ik aan in Chiang Mai. Nadat we onze spullen bij Julie's Guesthouse hebben gedropt, besluiten we direct een Thaise kookcursus te volgen, aangezien Michael maar twee volle dagen in Chiang Mai heeft. Verder pikken we onder meer een Thaise massage mee en met een biertje in de hand lopen we uitgebreid langs de kraampje tijdens de 'Saturday Night Market'. De volgende morgen staan we om 07:30 op voor een trekking. Na twee uur in de auto komen we aan bij de olifanten. Na hen gevoerd te hebben brengen de dieren ons naar een zipline baan. Aan de overkant staat even later een uitgebreide lunch voor ons klaar die een bodem legt voor een twee uur lange trek over rotsen en boomstammen, op weg naar de waterval. Vervolgens gaan we 'raften'. Helaas niet op een bamboo-vlot (te heftige stroming), maar in een rubber bootje. Samen met vier Hongaren knal ik de rivier over. Een van de jongens heeft alleen niet goed naar de instructies geluisterd en valt overboord, maar we kunnen hem even later zonder kniescheuren weer oppikken. Op maandag besluit Michael alvast naar Pai te gaan. Samen met Tahil, een Israelisch meisje dat bij ons op de kamer slaapt, verken ik het nieuwe gedeelte van Chiang Mai. De volgende dag nemen we al vroeg het busje van Chiang Mai naar Pai: een afstand van 140 kilometer, maar een vier uur durende rit omdat het bergopwaarts is en er om de veertig meter een haakse bocht volgt. De chauffeur maakt de tocht nog wat spannender door even vaak te besluiten zijn haar in de binnenspiegel te checken, maar om 11 uur zet hij ons veilig af in Pai.

trainstationCooking Course10605999_696679423714277_8925818232290954094_nJulie's