Terug in Chiang Mai

13 september 2014 - Chiang Mai, Thailand

Voor ik via Bangkok naar Sydney reis heb ik nog een dagje in Chiang Mai. Die breng ik grotendeels door met Dominick, een roodharige Australier die bij ons in het hostel sliep op Koh Phangan en die ik toevallig tegen het lijf loop. Hij komt uit Sydney en gaat vanavond naar Pai en later door naar Europa, om te eindigen in Amsterdam: de omgekeerde route dus.

Dominick heeft een tripje naar het Tiger Kingdom geboekt en ik besluit mee te gaan. Ik vind het best zielig dat die beesten vast zitten, maar ook wel weer vet om te zien. Bovendien duurt het maar anderhalf uur en ben ik dus mooi op tijd terug voor de nachttrein naar Bangkok. Het Tiger Kingdom blijkt toch wel een beetje een Amerikaans circus. Fotografen vragen of ze foto's van je met de tijger mogen maken, dat hoeft van mij niet. De verzorgers verzekeren mij dat de tijgers niet gedrugged zijn, maar erg actief liggen ze er niet bij. De 300 bezoekers die per dag komen zijn minimaal nodig om grotere kooien voor de tijgers te kunnen betalen.

Na een nek-schouder-rug massage pak ik de Tuk Tuk naar het treinstation van Chiang Mai. Ik zit toevallig met hetzelfde Duitse meisje in de coupe als op de heenweg. Enige verschil is dat ik nu onder lig en zij bovenop zit. (Nee Gem, niet te letterlijk nemen:P) Aan de andere kant een wat ouder Nederlands stel, dus genoeg aanspraak.

Terug ik Bangkok heb ik weinig meer te vertellen, dus de volgende tekst zal uit Australie moeten komen.

TijgerfieChiang Maaaaaiverzorger

1. Gemma: