Auckland

6 januari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Doordat mijn vlucht met twee uur was vertraagd en het tijdsverschil tussen Melbourne en Nieuw Zeeland ook twee uur bedraagt kwam ik om half 4 's nachts aan in het hostel. Om half 9 gingen er natuurlijk alweer meerdere wekkers in de 8-share dorm; een enorme omschakeling na drie weken een prive-kamer met Gemma te delen. Na een kort nachtje wilde ik Auckland gaan verkennen.

Auckland is echter niet zo bijzonder. Het is een stad die wel een beetje Australisch aandoet, maar zonder de allure van bijvoorbeeld Brisbane of Melbourne. Het heeft niets bijzonders en heeft zelf iets viezigs (veel zwervers etc, geen schone straten).

's Avonds sprak ik af met Marcelo Zamora, een 32-jarige Chileen die ik ruim vier maanden geleden met Wessel en Yannick op Koh Phangan heb ontmoet. Grappig om elkaar weer te zien. Hij legde uit dat er in Nieuw-Zeeland in verhouding met Australie veel Zuid-Amerikanen zijn, omdat zij hier geen visum nodig hebben. Even later schoven er aan aantal Argentijnse meisjes en twee Chileense gasten aan, waardoor ik opeens aardig op viel aan de tafel met mijn blonde haar. Voertaal werd natuurlijk Spaans, omdat de rest niet zo goed Engels spreekt als Marcelo. Voor de verandering ook wel even leuk.

Met Lotje (ontmoet in Sydney, later mee gechilld in Rainbow Beach) had ik ondertussen gesproken over een eventuele roadtrip van het zuidereiland naar het noorden met de auto met nog twee meisjes. Daarvoor zal ik dan wel eerst naar het Zuidereiland moeten reizen. Het is low budget (hard gegaan met mijn geld) en ook gezellig natuurlijk. In afwachting van uitsluitsel maak ik een paar daagse stop in Rotorua en heb ik tours naar Hobbiton en Maori Village geboekt. Na anderhalve dag Auckland pak ik de bus naar Rotorua, waar ik afspreek om 's avonds te eten met Tim en Laura, die ik ken van Fraser Island.