Great Ocean Road & The Grampians

19 december 2014 - Great Ocean Road, Australië

Na een nachtje in het slechtste hostel van Melbourne was het eindelijk tijd om Gemma van het vliegveld te halen. Uiteindelijk stond ik daar drie uur te wachten, omdat Gem twee uur vertraging had. Haar backpack had de overstap van Dubai naar Singapore niet gered, maar werd gelukkig de volgende dag in onze hotelkamer in Melbourne bezorgd. Het was geweldig om elkaar weer te zien, maar ook even wennen. In de bus naar de stad kreeg ik het volgende te horen: "Elke keer als je me aanraakt denk ik: hoepel op man, jongen met baard. Ik heb een vriend." Na een half dagje leek het gelukkig alweer alsof we nooit 3,5 maand zonder elkaar zijn geweest.

imageimageimageimageimageimage

Het hotel was heerlijk. Voor mij eindelijk drie nachtjes een break van het verblijven in hostels, voor haar een goede plek om de jetlag kwijt te raken. In Melbourne hebben we vooral veel rond gelopen, op terrasjes gezeten en een avond uitgebreid uit eten geweest. Het kangaroo-biefstuk was heerlijk. De 15e zochten we 's avonds vroeg ons bed op; de volgende morgen moesten we om zeven uur klaar staan voor de drie daagse Great Ocean Road & Grampians Tour.

imageimageimage

De eerste dag zat het weer een beetje tegen en deden we niet bijzonder veel. De tourguide stopten bij mooie plaatsen als de twaalf apostelen, maar op een gegeven moment werden we duf van het busje en wilden we graag iets doen. De eerste nacht verbleven we in een strak hostel en daar konden we de groep wat beter leren kennen. Er zaten veel backpackers van onze leeftijd in de groep, maar ook een vader van een Canadees meisje en de ouders van een Britse jongen die hem op kwamen zoeken. Dit stel had ontzettend droge humor, dus dat kwam de tour ten goede.

De tweede dag was fantastisch. Ik kan het hier allemaal wel beschrijven, maar denk dat de foto's voor zich spreken. We liepen veel en begonnen wat rotsen te beklimmen, waardoor de tour een stuk actiever werd. 'S avonds sliepen we bij een soort lodge in de middle of nowhere. Daar liepen we bij zonsondergang over de velden vol kangaroes en daarna lagen dezelfde beesten weer op ons bord toen we gingen barbecueen. Tegen die tijd hadden we al wat biertjes en wijntjes op, dus de groep werd al een stuk closer.

ISAW0288ISAW0286ISAW0283ISAW0306

De volgende dag bezochten we watervallen en na nog een paar stops bij mooie look-out punten stapten wij over naar de bus richting Adelaide. In Adelaide hebben we vannacht geslapen in wat leek als de trashy wijk van de stad. De stripclubs hebben hier in elk geval voldoende concurrentie.

We hebben nu een rustig dagje in Adelaide om even wat zaakjes te regelen. Een kwartier geleden hebben we een twee daagse tour naar Kangaroo Island geboekt. We worden morgenochtend om 06.20 opgehaald en zijn de dag daarna 's avonds om 22:30 terug. Twee dagen op een eiland vol kangaroes, dolfijnen, zeeleuwen en hopelijk vangen we iets op van de dwergpinguins. Verder zit er een kayak-tour bij en gaan we onder meer sandboarden en misschien quad-rijden.

ISAW0289ISAW0309ISAW0316ISAW0307

De dag daarop reizen we landinwaarts en bezoeken we de Barossa Valley. Dit is de bekendste wijnregio van Australie. Het wordt een onspannen dagje wijnproeven in de valleien. Vervolgens hebben we nog een dag om bij te komen in Adelaide voordat we met de nachtbus terug reizen naar Melbourne en daarna het vliegtuig naar Tasmanie pakken. We hebben voor drie dagen een auto gehuurd om daar rond te rijden en daarna gaan we met de shuttle-bus naar The Falls, het festival in Marion Bay (Zuid-Tasmanie) waar wij het nieuwe jaar in gaan luiden.

1. Mams:
    19 december 2014
    wat een mooi verhaal weer, leuk hoor xx
  2. Wanda:
    1 januari 2015
    Happy New Year Dave & Gemma. Heb net je reisblog tot nu doorgenomen Dave, gaaf!!! Living the good life Down Under