Kangaroo Island

21 december 2014 - Kangaroo Island, Australië

Ons tripje naar Kangaroo Island is alweer even geleden, maar we zijn zo druk geweest dat ik er nog niet aan toegekomen ben. Kangaroo Island was het tripje waarmee wij onszelf na aankomst in Adelaide trakteerden. Van de drie open dagen boekten we deze tweedaagse trip naar Kangaroo en een 1-dags tripje naar de wijngaarden van Barossa Valley.

Een dag konden we in Adelaide even op adem komen, de volgende morgen vertrokken we vroeg naar het eiland aan de Zuidkant van Australie. Eerst een uur met de bus vanuit Adelaide naar Cape Jervis, daar stapten we over op de boot naar Kangaroo Island. Een eiland vol wildlife. De pinguins zijn helaas sinds een aantal jaar uitgestorven op het eiland. (ja, pinguins ja. het eerste stuk land waar je komt als je op een boot van de andere kant van het eiland zou vertrekken is Antarctica.)

bottenschapenscherengemroevled

Onze tourguide, Craig, was heel relaxed. Bij aankomst bij het tourbusje waarschuwde hij ons direct voor alle Duitsers aan boord. Van de zestien mensen spraken er drie (inclusief Gemma en ik) geen Duits.

Op dag 1 was onze eerste stop bij Rob's Sheepfarm, waar we een kijkje kregen in het schapen scheren. Op elke inwoner zijn er op Kangaroo Island 141 schapen. Als je vervolgens weet dat er op het eiland 4300 mensen wonen, betekent dat 606000 schapen die geschoren dienen te worden om het warme weer aan te kunnen. verder stopten we deze dag bij de Emu Farm, waar Gemma de winkel vol Emu-producten leeg kocht en bij een zeehondenspot. Op de duinen hebben we ge-sandboard (soort snowboarden op het zand) en bij aankomst bij de accomodatie begonnen we aan een kayak-tocht. De volgende dag stond vooral in het teken van kangaroes, wallibi's en koala's en we brachten een bezoekje aan Remarkable Rock in Flinders Chase national Park, een groep van grote, door erosie in opmerkelijke vormen gesleten rotsen op een klip boven de Zuidelijke Oceaan.

rock sealsremarkable rockviewslang

Rond half 11 kwamen we weer aan in Adelaide, om de volgende morgen vroeg met de enige stress in een busje naar Barossa Valley te stappen om wijn te proeven. Na een bbq-lunch waar het kangaroe-vlees weer te voorschijn kwam stopten we bij vier verschillende wijnproeferijen in deze bekendste wijnregio van Australie. Rond 17.30 ploften we lichtelijk aangeschoten op bed neer.

De volgende morgen konden we voor het eerst een beetje uitslapen en hebben we op ons gemak door Adelaide gelopen. Op kerstavond pakten we de nachtbus terug naar Melbourne (waarin we allebei geen oog dicht hebben gedaan) en aansluitend vlogen we op eerste kerstdag 's middags naar Hobart, de hoofdstad van Tasmanie.