Manly

19 september 2014 - Manly, Australië

imageimageimageimage

Verblijven in Sydney is qua prijs natuurlijk niet te vergelijken met de Thaise hostels. Voor een nacht in een van de goedkopere jongerenhostels, X-Base, betaal je 33 dollar. Gelukkig heb ik in Jeroen een bekende in Manly en na twee nachten verkas ik met de ferry naar deze buitenwijk van Sydney.

Een half uurtje naar aankomst staat er al een bord Couscous voor mijn neus en nog voor ik deze naar binnen heb gewerkt, krijg ik een ps4-controller in mijn handen geduwd. Jeroen en ik mogen dan wel acht jaar schelen, onze huishouders lijken sprekend op elkaar. Alleen hebben Jeroen en zijn roomies allemaal een full-time baan en wonen zij aan het strand. Om tien uur zoeken we ons bed op, want Jeroen wil om vijf uur de wekker zetten om Ajax - Paris Saint-Germain te kijken voordat hij naar zijn werk moet.

Manly staat vooral bekend om zijn mooie stranden en goede surfcondities. 'S middags huur ik een plank en begin ik alvast met oefenen, voordat maandag de Surfacademy begint. De dag daarna heb ik een plank geleend van een Zweedse ex-huisgenoot van Jeroen, maar na een uurtje ben ik kapot.

Rond tien a elf uur naar bed en om zes uur weer opstaan is een ritme dat veel mensen in Manly aanhouden. Wanneer je 's ochtend vroeg op het balkon staat zie je aan de kust alleen maar sportieve mensen die zich voor hun werk al aan het uitsloven zijn.

Morgen (zaterdag) pak ik de ferry terug naar Sydney en ga ik met een aantal Nederlanders uit het hostel naar Defqon Australia! Ik slaap opnieuw twee nachten bij X-Base en dan word ik maandagmorgen om 06:30 opgehaald van het centraal station voor een busritje richting Spot X, waar ik een maand ga surfen.

1. Mams:
    19 september 2014
    Hey mop, ziet er goed uit allemaal.
    Ik twijfel eraan of je nog wel terugkomt!
    Enjoy.....hvj xx mams
  2. Mams:
    hou me op de hoogte!
  3. Mams:
    19 september 2014
    Overigens je hebt couscous gegeten, -)
  4. Robin van der Linden:
    22 september 2014
    Living the good live Neefje!!!