Week 3

12 oktober 2014 - Arrawarra, Australië

Deze week heb ik weer helemaal mijn draai gevonden. Nu weer echt het gevoel dat ik veel heb geleerd in drie weken, waar ik vorige week het gevoel had dat ik stagneerde.

Zo gingen we op dinsdag paartjes maken: de een laten surfen en de ander toekijken en vervolgens feedback geven. Goed voor je beeld, ondanks weerkaatsing van de zon op het water zie je veel meer dan wanneer je zelf ook in het water ligt.

Yoga in het donkerTijdens de theorie hebben we deze week veel foto's geanalyseerd: je leert niet alleen van je eigen fotos, maar ook die van anderen. Glen, academy coach van ons groepje, probeert zoveel mogelijk situaties na te bootsen. Het is eigenlijk net als met auto rijden: je leert het pas echt als je je rijbewijs hebt. We krijgen een zo breed mogelijke theoriebasis en ook in het water aanwijzingen en verder moet je zelf steeds een stap verder komen en blijven verbeteren.

ZonOp de woensdag om vijf uur op. Omdat de klok afgelopen week een uur vooruit is gezet (nu negen uur verschil met Amsterdam) nog pikdonker, maar op het moment dat we op het strand aankomen komt de zon vanuit het water op. Mooi plaatje. Dezelfde ochtend verschillende surfboards mee. Voor het eerst hardboard geprobeerd: lastig, zinkt een beetje. Verschillende formaten, verschillende materialen. Goed om af en toe te proberen. Als je na de academy wilt blijven surfen belangrijk om goede keuze te maken en echt een tijd door te kunnen met een board dat bij je past. Ben wel van plan op den duur een eigen board te kopen, maar eerst wat meer uitproberen en geen zin om met dat board door Australië te moeten reizen. Nosedive

Donderdagochtend zijn de condities perfect. Zeker vijftien golven lange tijd blijven staan en de golf in draaien. Schouder wat meer in de golf draaien, niet alleen kijken waar je heen gaat, maar ook draaien. Daarna snel opgepikt. Daarna naar Woopi waar we even een break namen van het gezonde eten en bitterscotch pannenkoeken aten. Pancakes

Vrijdagmorgen na een zeer kost nachtje door de snurkende nieuwe academy mensen in onze kamer om zes uur les. Nog half uur eerder op voor yoga sessie met Adam op het strand. Was heerlijk. Daarna weer een goede surfsessie.

Vrijdagmiddag naar surfshop en aantal mensen surfboard aangeschaft. Wel van plan een board te kopen als ik naar huis ga of in Nederland, maar nu nog niet genoeg overzicht of ik het geld ervoor over heb.

imagebarNa vrijdagavond iets te diep in het glaasje gekeken te hebben zaterdag een rustdagje ingelast en 's avonds met twintig man op de kamer een horrorfilm gekeken op een laptop. Daarna vroeg naar bed om de zondag wel een beetje productief te zijn. Wat uiteindelijk totaal niet is gelukt.

In eerste instantie was het plan de campagne om dit weekend naar Byron te gaan, maar dat hebben we opgeschoven naar het laatste weekend. De woensdag daarop laat ik Spot X achter mij. Nog anderhalve week genieten van het surfen en de mensen hier.

1. Mams:
    13 oktober 2014